Sanal Dünya


Ulan şu bilgisayar başında geçirdiğimiz avare zamanı hayırlı bir işin harcasaydık neler olurdu neler.
Başlamadan şunu da belirteyim kimse sen kullanmayı bilmiyorsun yerinde kullanırsan iyi bir teknoloji falan safsatalarına fikren bile varmasın. İlletin meali olmaz. Ayrıca kendimden yola çıkarak yazdığımın dışında vaziyetin ne boyutta olduğunu kestirebiliyorum. Şunu da ekleyeyim kimsenin tasdik etmesine de lüzum yok. Doğrular aşikar olunca eleştiri yersizleşir.
(bkz: En son)
Şimdi rahatsız olduğum şu mevzuuyu biraz açayım. Rahatsız olduğumuz her boka amerikan oyunu demeyi biliyoruz. İş önlem almaya gelince bu devirde kaçarın yok. Konu her ne olursa olsun almak istediğin tedbirler seni gerici yobaz modern çağda yaşayamaz insan profiline sokuyor.
Mesela televizyon. Televizyonun bize sağladığı yararların alternatifini bulabilmek ve değerlendirebilmek için öncelikle televizyonun zararlarını bilmemiz gerekir. Şu an geldiğimiz nokta ''Televizyonsuz yaşanmaz''dır.
O yüzden anlatmak istediklerim topunuza anlamsız safsatalar yığını gelebilir. İşim zor biliyorum. Çoğu okur yazının bu noktasına kadar dahi sabredemedi. Ama olsun. Gerçekler acıdır ve de acıtır.
Televizyonun insanlar üzerindeki etkisini anlatmak kitaplara hatta ansiklopedik ciltlere sığmaz belkide. Şüphesiz etkileri yarardan çok zararlarla doludur. Yukarıda da belirttiğim gibi televizyonu kullanırken..
ya da durun boşverin bütün bunları. Bunları anlatırken futbol geldi aklıma. Tv'siz bi'futbol düşünülemez. Ama şimdi size futbolun kurgusundan da bahsetmek gerekir. Bitmez bu yazı. Ve de buna benzer yazılmış onca yazılar gibi boşa kürek çekilir. Ama yılmayacağım. :)
Kısa cümlelerle varlığından rahatsızlık duyduğum teknolojileri belirtip alternatiflerini yazacağım.
Televizyon. Gündemden haberdar olmak maksatlı gazete ve dergiler tercih edilebilir.
İnternet. Büyük bir illet. Deccalin kendisi olabilir asdşlkaşlskjd. Alternatifi 25-30 yıl geriye dönmektir.
Futbol. Teknoloji olmadığının farkındayım ama sporla alakası olmayan ve de yeni bir endüdstri kurmak maksatlı acayip bir şey. Tarifi imkansız. Kimse bana taraftarlıktan spordan bilmem toplumları kaynaştırmasından neyden bahsetmesin sakın, ağzının ortasına şamarı vurasım geliyor bunu yazarken bile sinirim tavan yaptı. Bir ülkede futbola olan bağlılık, dini inanç sistemini geride bıraktırıyosa hatta tozu dumana katıyorsa hatta ortalığın mına koyuyorsa onun sporla bilmem neyle alakası yoktur. Size gidip halı sahada maç yapmayın diyen mi var! Deli oldum lan boyuna küfrediyom ** Neyse tamam sakinleşip devam ediyorum.
Bahis. hem de her türlüsü. Kumar lan haram lan bitti. Ne kadar basit bi'pencereden bakıyoruz.
İddaa gülücükler, maç kodu gülücük, bayselona, yeal madyit, o derece basit yani anne sütü gibi iddaa oynamak. Sünnet olmak gibi oynamayan erkek sayılmaz, iki sene sonra.
neyse. Büyük sektör aga kim ne derse desin. Adamlar yapmış. o.ç.'ları.
İnternet, tv, futbol dedikten sonra. Uzatmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Futbol ülkemize ilk geldiğinde haram diye fetva veren hocalar çıkmış herkeslerde kınamış. Haklılardıda belkide. Ya da haksızlardı,
konuyu toparlıyamıyom asşdlkaşlsjdlş. Her neyse. Arkadaş herşeyi ayarında yapın bokunu çıkarmayın. Hastalık haline getirmeyin hiç birşeyi. Ben şimdi bunu gecenin 3'ünde yazıyorum. Ve kendime kızıyorum bu saatte PC başında işim ne diye. O yüzden kişisel olarak almayın ama hepiniz **'sunuz.
Baştan okuyunca kontrol maksatlı atasözü gibi bişey yazmışım onu farkettim ciddiye almayın sakın.





Etiketler:
, , ,


8 yorum:

  1. Şahsıma bu kadar kufredilirken (yok cunku illetlere düşkünlükte farkım) hiç kahkaha atmamıştım sanırım vahim durumdayım şimdi bu postu cok beğendim cok güldüm diye gercegi yazsam acilen tedavi görmem gerekir mı :)

    YanıtlaSil
  2. girme lan internete, bakma televizyona, bırak beşiktaşı, (iddaa oynamıyorsun zaten.) kaçış yok deyince de, ''nasıl kaçış yok lan'' diye isyan ediyorsun yazında, kaç bakalım. söylemek kolaydır, yapmak zor. o da bizim işimiz zaten. :)

    YanıtlaSil
  3. o değilde amerikan oyunu lafı nasıl aşşağılık bir laf. amerikalılar taa ordan bir oyun yapıyolar işte düşünüp uğraşıyolar. sonra gelip oyunu biz ve bizler gibi olan 3. 4. 5. hatta 18. sınıf ülkelerin üzerinde oynuyolar. öylemi?
    neyse
    2 haftadır evdeyim aga televizyon bozuk. dediğin gibi hazırda iddaa oynamıyoken internetten de önümüzdeki iki sene girmeyecek kadar hevesimi almışken (o derece abartıp b.kunu çıkardım yani bu ara) yıllardır savunduğum bu fikirleri açığa vurmak işin en kolay kısmı gibi geldi :D her zamanki gibi. düşün, test et, savun, ama uygulama.

    YanıtlaSil
  4. Zavallı ben TV den epey uzaklaşırken netten yakamı kurtaramayan biri olarak her kalayı kabul ederim...

    YanıtlaSil
  5. İsviçreli bilim adamı veya troll olmadığımı düşünüyorum. O yüzden cevaplıyorum.
    Yazdıklarına lafım yok. Hatta bazı noktalarda haklısın. Rahatsızlığım yazım tarzına. Sayfayı ilk açtığımda "Bu yazıdan önemli bir şeyler çıkar" dedim ama yanılmışım. Baştan aşağı laf salatası. Entel görünmek için mi yapmışsın yoksa uyku sersemliğinin etkisiyle mi saçmalamışsın bilmiyorum ama onca yazının özeti etse etse 3 cümle. Keşke yazmasaydın da yatıp uyusaydın. Ertesi gün dinç bir ruh haliyle daha etkili olmanın yollarına baksaymışsın. Yazık. Çok yazık.

    YanıtlaSil
  6. 4 ay sonra yapılmış bir yoruma 6 ay sonra cevap vermek. Demek oluyor ki bir şeyleri başarmışım. Bu arada 10 ay da 2 yorum bu blog kesin tutar.

    YanıtlaSil
  7. Sende benim gibi şaçmalamışsın. :D Sırf yazı yazmak için yazı yazmak gibi birşey.

    YanıtlaSil
  8. ahahahhaha yılda bir yorum :D

    YanıtlaSil

İsviçreli Bilim Adamları ve Troll'ler yazamaz.